Mediation vaardigheden

Wilt u leren omgaan met een probleem en conflict? Of wilt u juist leren het te voorkomen? Problemen leiden vaak tot verstoorde relaties, ontwijk (of duik) gedrag, ziekteverzuim of burn outs. In plaats van wederzijds begrip ontstaat er verharding tussen mensen. Wist u dat conflicten ook kansen biedt tot groei? Het is dus de uitdaging om er iets positiefs van te maken en niet te laten escaleren. Ik bied u de volgende opties aan:
Optie 1. Mediation- en Conflictvaardigheden
Het aanreiken van vaardigheden die ingezet kunnen worden in de communicatie met medewerkers bijvoorbeeld bij bezwaar- en klachtafhandeling. Vaardigheden in mediation en conflict beheersing voorkomt verdere escalatie van conflicten en zorgt ervoor dat bestaande conflicten duurzaam en efficiƫnt worden opgelost. Mediationvaardigheden worden steeds meer toegepast. Met als resultaat dat de klanttevredenheid toeneemt, het aantal bezwaarschriften en klachtprocedures afneemt en ook de tevredenheid bij medewerkers toeneemt.
Optie 2. Gespreksvaardigheden
Wij bieden begeleiding aan medewerkers die veel contact hebben met klanten, leveranciers of burgers, maar daarmee vaak moeite ondervinden. Op het gebied van gespreks- en onderhandelingsvaardigheden. Haperende communicatie krijgt vaak een negatieve bijwerking. Daarom help ik medewerkers, waardoor zij beter in gesprekken (persoonlijk en telefonisch) worden en op deze manier miscommunicatie kunnen voorkomen of oplossen.
Ik ben actief bij bedrijven, in het onderwijs, de zorg en de overheid.